2013 este un an important pentru Diet Coke: aniversarea a 30 de ani de existență este celebrată prin campania gândită și condusă de designerul Marc Jacobs, iar parteneriatul recent cu Taylor Swift contribuie de asemenea la creșterea vizibilității brand-ului.
Anunțată cu entuziasm la începutul anului, colaborarea cu una dintre cele mai populare cântărețe ale momentului a fost argumentată prin faptul că artista în vârstă de 23 de ani compune “muzică menită să emoționeze. Aceasta are puterea de a comunica cu noi, prin noi, uneori chiar fără să conștientizăm acest lucru.”
O putem astfel urmări pe Taylor Swift compunând piesa ”22″ în primul spot din campania a cărei imagine este: Music That Moves.
Durex UK continuă campania ‘Intensely Close’
Durex este o marcă recunoscută pentru campaniile inspirate și inteligent executate, cu atît mai mult cu cît portofoliul de produse trebuie promovat prudent, dar eficient. Creativitatea celor care au primit misiunea de a comunica pentru Durex, nu a dezamăgit niciodată și a obținut reacții uimitoare, în sensul bun al cuvîntului, de-a lungul timpului.
TMW (Tullo Marshall Warren) este agenția care se ocupă în prezent de brandul Durex UK, iar ultima campanie pentru cea mai cunoscută marcă de prezervative, ‘Intensely Close’, este în plină desfășurare. De Ziua Îndrăgostiților, TMW a lansat două spoturi create special pentru mediul online ca parte integrantă din componenta de social media a campaniei pentru Durex UK.
Al doilea spot, “ECG“, ne arată reprezentarea simbolică a unui cuplu sub forma unei electrocardiograme. Este o reclamă ce merită aplauze pentru idee și execuție.
Dunkin’ Donuts, promovare cu aromă de cafea
În Coreea de Sud munca este una dintre valorile supreme cu care cresc și în spiritul căreia sunt educați locuitorii acestui stat. Acolo, ideea de șomaj este de neconceput, astfel că toți sud-coreenii sunt preocupați să lucreze cât mai mult și cât mai eficient. Evident, capitala Seul este cea care dă tonul și este un oraș unde activitățile zilnice ating cote maxime.
Deoarece sud-coreenii sunt obișnuiți să lucreze și 12 ore pe zi, au nevoie de stimulente care să îi mențină activi și alerți. De aceea, în Seul se găsesc foarte mule cafenele între care concurența este acerbă. Cei de la Dunkin’ Donuts au dorit să se impună pe piața din Coreea de Sud și cu cafea, nu numai cu gogoși, astfel că au avut nevoie de o strategie de promovare inedită și eficientă. Agenția Cheil Worldwide a pus la cale un “plan de atac” ingenios și creativ care s-a concretizat într-o acțiune de marketing denumită ”Flavor Radio“.
Astfel, în mai multe autobuze și garnituri de metrou au fost instalate vaporizatoare cu aromă de cafea ce pulverizau parfumul concomitent cu reclama de la radio pentru Dunkin’ Donuts. Dacă vă întrebați dacă o astfel de strategie a avut succes, vă spun că peste 350.000 persoane au receptat mesajul și au acționat în consecință, iar strategia de marketing a generat o creștere de 16% a oamenilor care au trecut pragul gogoșăriilor amplasate lângă stațiile de autobuz, iar vânzările au crescut și ele cu 29%.
Promovarea cafelei Dunkin’ Donuts a avut un impact atât de mare, încăt locuitorii din Seul afirmă că se gândesc la cafeaua lor încă de la micul-dejun. Cei de la Comunicadores precizează că strategia “Flavor Radio” a fost recompensată anul acesta cu bronz la festivalul Cannes Lions.